Nagypiktúra
Rózsa Gyula - Népszabadság - 2008. április 16. / Vojnich Erzsébet Aulich Art Galéria
Takker a neve, mint megtudtam, annak a kárpitosi fűzőgépnek, amelyet senki nem hív fűzőgépnek, és amellyel Vojnich a vásznait rögzíti. Kíméletlen módszer. Ahelyett, hogy a vakkeretre hátulról szögelné, aztán a díszkerettel az egészet elrejtené, mint a régiek, vagy ahelyett, hogy hagyná a vakkereten pőrén, de rejtetten kifeszítve, mai módra, Vojnich Erzsébet a lécek látható homloklapjára erősíti az[...] Tovább >>
Lélektér
Götz Eszter / kultura.hu - 2008. március 19.
Csak a képcímekből derül ki Vojnich Erzsébet tárlatán a Hamilton Aulich Art Galériában, hogy a festmények egy nagy utazás állomásai. A képek önmagukban azonban homogén világot mutatnak, minthogy a falak, lépcsők, pinceszegletek a föld minden táján ugyanazt a hangulatot hozzák. Mesterséges terek, az emberi élet szükséges kellékei, nincs különösebben egyedi megformálásuk, csak vízszintesek és függől[...] Tovább >>
Az én Angkorom
Bán Zsófia / -
Henri Mouhot, XIX. századi francia természettudósról és felfedezőről terjedt el az a legenda, hogy ő fedezte volna fel az emberi civilizáció egyik páratlan képződményét, a kambodzsai dzsungelben szunnyadó Angkor templomokat. Holott, szokták sietve hozzátenni, mutatóujjukat oktatólag felemelve, Angkor soha nem volt elveszve, a khmerek mindig is tudták, hogy hol van, mitöbb, a XVI. század óta több n[...] Tovább >>
ÚJ KÉPEK: VOJNICH ERZSÉBET KIÁLLÍTÁSA
Zartkor / Bartók '32 Galéria
Vojnich Erzsébet műveinek tematikus eleme az enteriőr. E képek óriási csarnokait, elhagyott termeit, az üres lépcsőforduló, rideg gépházak, zárt alagsori helyiségek meghatározhatatlan rendeltetését, a meztelen, koszos falakat a fény titokzatos, derengő jelenléte eleveníti meg.
Ez a fénytől átitatott színekből, az árnyékokból és reflexekből kialakuló atmoszféra misztikus és őriz valamiféle fojto[...] Tovább >>
Kilátás
Csáki Judit / kultura.hu 2007. március 02.
Az a leküzdhetetlen és egyben meglehetősen nyomasztó érzésem támadt, hogy Vojnich Erzsébet képei egyszercsak szétfeszítik a Bartók 32 Galéria falait. A tíz hatalmas kép csordultig megtölti a szabályos, téglalap alapú teret - és nemcsak látvánnyal, hanem energiával is. A kiállítás március 24-ig van nyitva, címe: Új képek.
Kilátás
Vojnich képein nincsen ember, noha a tárgyakat, pontosabban a t[...] Tovább >>
ÚJ KÉPEK - Vojnich Erzsébet kiállítása
EXIT / Bartók '32 Galéria
Megnyugtató, hogy nincsenek arcok, alakok, egyáltalán: nincs semmi emberi jelenlét. Csak utca és tér, folyosó és szoba. Így mi magunk lehetünk a főszereplők a letisztult díszletek között.
Időpont: 2007. február 27. 2007. március 24.
Helyszín: Bartók 32 Galéria
Mintha a kockás kövű konyha közepén állnánk vagy a kanyargó utcácska elején, a szemünk pedig lassan nyílik és csukódik, hagyjuk, hogy be[...] Tovább >>
Képtárgyak, térjelzetek, rekvizítumok
Magyar Hirlap online / 2007.03.04.
Sokatmondó már az is, hogy egy alkotó milyen képtémát választ, vagyis mit emel a láttatás középpontjába, a számtalan lehetőség közül mit részesít előnyben és miért, mi lesz művészetének mesterjegye.
A kortárs magyar képzőművészet néhány alkotója – ha nem is életműve egészében, de évtizedes korszakokban – időről időre csaknem ugyanazt emeli a képsíkba. Váli Dezső, Krajcsovics Éva, Vojnich Erzsébet[...] Tovább >>
Műcsarnok
- / 1997. július 11-augusztus 17.
A geometrikussal szemben létező lírai absztrakció meditatív csendéletei közül leginkább Vojnich Erzsébet Nagy szellőzője bűvölt el, talán a különös hangulat miatt, ahogy az ismeretlen rendeltetésű, baljóslatú tárgy lebeg a párás, visszafogott színekkel megfestett térben.[...] Tovább >>
Vojnich Erszébet festményei
- / Millenáris Park
A metafizikus pontokról
A Millenáris kerengője (szerpentinfolyosó a főépületben) a neves kortárs művésznő, Vojnich Erzsébet legújabb festményeit mutatja be. Vojnich sejtelmes, misztikus művészi univerzuma nem ismeretlen a szorgalmas kiállításlátogatók előtt. Metafizikája sokakat megbabonáz. Hogy mi sikerének titka? Festményei első pillantásra jellegtelen, szürkés-fakó vásznaknak tűnnek, ember nél[...] Tovább >>
Átutazóban
Szeifert Judit / Tárlat /Élet és Irodalom/
Vojnich Erzsébet a kortárs magyar festészet egyik legeredetibb, legkvalitásosabb és leghitelesebb képviselője, akinek hét év után végre ismét egyéni tárlata nyílt Budapesten. A kiállítás 1999 és 2004 között készült alkotásai közül mutatja be tizenöt vásznát.
Képeinek kiüresedett-kiüresített metafizikus belső terei mindig hordoztak valamiféle baljóslatú figyelmeztetést, holott korábbi (a nyolcvana[...] Tovább >>