• Magyar

Nagypiktúra

Rózsa Gyula - Népszabadság - 2008. április 16. / Vojnich Erzsébet Aulich Art Galéria
Takker a neve, mint megtudtam, annak a kárpitosi fűzőgépnek, amelyet senki nem hív fűzőgépnek, és amellyel Vojnich a vásznait rögzíti. Kíméletlen módszer. Ahelyett, hogy a vakkeretre hátulról szögelné, aztán a díszkerettel az egészet elrejtené, mint a régiek, vagy ahelyett, hogy hagyná a vakkereten pőrén, de rejtetten kifeszítve, mai módra, Vojnich Erzsébet a lécek látható homloklapjára erősíti az[...]
Tovább >>

Lélektér

Götz Eszter / kultura.hu - 2008. március 19.
Csak a képcímekből derül ki Vojnich Erzsébet tárlatán a Hamilton Aulich Art Galériában, hogy a festmények egy nagy utazás állomásai. A képek önmagukban azonban homogén világot mutatnak, minthogy a falak, lépcsők, pinceszegletek a föld minden táján ugyanazt a hangulatot hozzák. Mesterséges terek, az emberi élet szükséges kellékei, nincs különösebben egyedi megformálásuk, csak vízszintesek és függől[...]
Tovább >>

Az én Angkorom

Bán Zsófia / -
Henri Mouhot, XIX. századi francia természettudósról és felfedezőről terjedt el az a legenda, hogy ő fedezte volna fel az emberi civilizáció egyik páratlan képződményét, a kambodzsai dzsungelben szunnyadó Angkor templomokat. Holott, szokták sietve hozzátenni, mutatóujjukat oktatólag felemelve, Angkor soha nem volt elveszve, a khmerek mindig is tudták, hogy hol van, mitöbb, a XVI. század óta több n[...]
Tovább >>

ÚJ KÉPEK: VOJNICH ERZSÉBET KIÁLLÍTÁSA

Zartkor / Bartók '32 Galéria
Vojnich Erzsébet műveinek tematikus eleme az enteriőr. E képek óriási csarnokait, elhagyott termeit, az üres lépcsőforduló, rideg gépházak, zárt alagsori helyiségek meghatározhatatlan rendeltetését, a meztelen, koszos falakat a fény titokzatos, derengő jelenléte eleveníti meg. Ez a fénytől átitatott színekből, az árnyékokból és reflexekből kialakuló atmoszféra misztikus és őriz valamiféle fojto[...]
Tovább >>

Kilátás

Csáki Judit / kultura.hu 2007. március 02.
Az a leküzdhetetlen és egyben meglehetősen nyomasztó érzésem támadt, hogy Vojnich Erzsébet képei egyszercsak szétfeszítik a Bartók 32 Galéria falait. A tíz hatalmas kép csordultig megtölti a szabályos, téglalap alapú teret - és nemcsak látvánnyal, hanem energiával is. A kiállítás március 24-ig van nyitva, címe: Új képek. Kilátás Vojnich képein nincsen ember, noha a tárgyakat, pontosabban a t[...]
Tovább >>

ÚJ KÉPEK - Vojnich Erzsébet kiállítása

EXIT / Bartók '32 Galéria
Megnyugtató, hogy nincsenek arcok, alakok, egyáltalán: nincs semmi emberi jelenlét. Csak utca és tér, folyosó és szoba. Így mi magunk lehetünk a főszereplők a letisztult díszletek között. Időpont: 2007. február 27. 2007. március 24. Helyszín: Bartók 32 Galéria Mintha a kockás kövű konyha közepén állnánk vagy a kanyargó utcácska elején, a szemünk pedig lassan nyílik és csukódik, hagyjuk, hogy be[...]
Tovább >>

Képtárgyak, térjelzetek, rekvizítumok

Magyar Hirlap online / 2007.03.04.
Sokatmondó már az is, hogy egy alkotó milyen képtémát választ, vagyis mit emel a láttatás középpontjába, a számtalan lehetőség közül mit részesít előnyben és miért, mi lesz művészetének mesterjegye. A kortárs magyar képzőművészet néhány alkotója – ha nem is életműve egészében, de évtizedes korszakokban – időről időre csaknem ugyanazt emeli a képsíkba. Váli Dezső, Krajcsovics Éva, Vojnich Erzsébet[...]
Tovább >>

Vojnich Erzsébet kiállítása. Deák Gyűjtemény

Dömdödöm az elhagyott épületben / Székesfehérvár, 2004. november-január.
Vojnich Erzsébet több mint húsz éve fest elhagyott üres tereket. Munkája rendkívül önredukált. Képei minden négyzetcentimétere bizonyítja, bármit meg tudna festeni. Miért hát ez, miért szinte csak ez? És hogyha ilyen kevéssel is el tudja mondani, hát hogyan is van? 12 Vojnich kép. Grafikák, de nem is: inkább papírra készült festmények. Csomagolópapír- barnára, fapác-szerű barna festékekkel, feket[...]
Tovább >>

Műcsarnok

- / 1997. július 11-augusztus 17.
A geometrikussal szemben létező lírai absztrakció meditatív csendéletei közül leginkább Vojnich Erzsébet Nagy szellőzője bűvölt el, talán a különös hangulat miatt, ahogy az ismeretlen rendeltetésű, baljóslatú tárgy lebeg a párás, visszafogott színekkel megfestett térben.[...]
Tovább >>

Vojnich Erszébet festményei

- / Millenáris Park
A metafizikus pontokról A Millenáris kerengője (szerpentinfolyosó a főépületben) a neves kortárs művésznő, Vojnich Erzsébet legújabb festményeit mutatja be. Vojnich sejtelmes, misztikus művészi univerzuma nem ismeretlen a szorgalmas kiállításlátogatók előtt. Metafizikája sokakat megbabonáz. Hogy mi sikerének titka? Festményei első pillantásra jellegtelen, szürkés-fakó vásznaknak tűnnek, ember nél[...]
Tovább >>

Vásznon innen - képen túl

Kiss Zsuzsanna / Film Szinház Muzsika, 2004.09.06 - Vojnich Erzsébet festményei a Millenárison
A vásznakon az ismerős Vojnich-világ: csend, összesűrűsödött pillanat, szétfolyó idő, mely monumentális és végtelenül egyszerű formáknak csapódik, statikus terekbe, néma díszletek közé rendezve. Vibráló felületek; kicsiny, áttetszően ide-oda libbenő vagy puhán egymásra torlódott vonásoknak az anyagot eltakaró finom szövete... A Millenáris Park Kerengő Galériájában 2004. augusztus 25-éig voltak lát[...]
Tovább >>

Átutazóban

Szeifert Judit / Tárlat /Élet és Irodalom/
Vojnich Erzsébet a kortárs magyar festészet egyik legeredetibb, legkvalitásosabb és leghitelesebb képviselője, akinek hét év után végre ismét egyéni tárlata nyílt Budapesten. A kiállítás 1999 és 2004 között készült alkotásai közül mutatja be tizenöt vásznát. Képeinek kiüresedett-kiüresített metafizikus belső terei mindig hordoztak valamiféle baljóslatú figyelmeztetést, holott korábbi (a nyolcvana[...]
Tovább >>